خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

معرفی فیلم «از پیش مقدرشده» (Predestination) | معنای زندگی با سفر در زمان

  • کد خبر: ۳۹۷۷۵
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
معرفی فیلم «از پیش مقدرشده» (Predestination) | معنای زندگی با سفر در زمان
فیلم‌های سفر در زمان همیشه از جذابیت خاصی برای تماشاگران برخوردار بوده است، چه نمونه‌های کلاسیک مثل سه‌گانه «بازگشت به آینده» و «دوازده میمون» و چه نمونه‌های متأخرتری همچون «لوپر».
دستقیچی | شهرآرانیوز - فیلم‌های سفر در زمان همیشه از جذابیت خاصی برای تماشاگران برخوردار بوده است، چه نمونه‌های کلاسیک مثل سه‌گانه «بازگشت به آینده» و «دوازده میمون» و چه نمونه‌های متأخرتری همچون «لوپر». این‌گونه آثار مخاطب را علاوه بر داستانشان، درگیر پیچ‌وخم‌های جذاب در مفهوم زمان می‌کنند. تدوین این‌گونه فیلم‌ها هم پیچیدگی‌های خودش را دارد و از منطق روایی خطی پیروی نمی‌کند. بیشتر فیلم‌های مربوط به زمان در ژانر علمی‌تخیلی اتفاق می‌افتند، اما اثر موفق «همسر مسافر زمان» در ژانر درام و عاشقانه هم هست که از بهترین‌های ژانر محسوب می‌شود. اما بپردازیم به «از پیش مقدرشده».

 

کوتاه درباره داستان

معرفی فیلم «از پیش مقدرشده» (Predestination) | معنای زندگی با سفر در زمان

 
ایتان هاوک یک مأمور سفر در زمان و بی‌نام است که از وقوع فجایع جلوگیری می‌کند. او در ابتدای فیلم قرار است جلو بمب‌گذاری موسوم به «فیزل بامبر» را بگیرد. او به‌موقع به محل بمب‌گذاری می‌رسد، اما در اثر انفجار دچار سوختگی می‌شود. شخصی به او نزدیک می‌شود و ابزار سفر در زمانش را در اختیارش قرار می‌دهد و به بیمارستانی در آینده می‌رود. او پس از بهبود حالش مأمور می‌شود شخصی دیگر به نام جان را جذب کند که در روزنامه ستونی دارد به نام «مادری که ازدواج نکرده». مأمور بی‌نام به جان وعده می‌دهد که می‌تواند او را به سراغ مردی ببرد که زندگی‌اش را برای همیشه خراب کرده است. جان می‌پذیرد و اولین سفر زمانی خود را آغاز می‌کند. سفری که به او می‌فهماند کل مسیری که در زندگی آمده است، پیش‌زمینه‌ای برای شروع این سفر‌ها در زمان بوده است. همه تراژدی‌های زندگی و همه ایثار‌هایی که مجبور شده در زندگی انجام دهد، به یک‌باره معنا پیدا می‌کنند و...


بیشتر بخوانید:

مرغ و تخم‌مرغ

لابد این معما را که «اول مرغ بود یا تخم‌مرغ» شنیده‌اید. درواقع کل فیلم «از پیش مقدرشده» بر مبنای همین معما ساخته شده است. چه می‌شد اگر انسان مبنای خودش و نتیجه خودش بود؟ یعنی علت و معلول آدمی خودش می‌بود. باید گفت برادران اسپیریگ موفق شده‌اند با الهام از داستان کوتاه «همه شما زامبی‌ها» نوشته رابرت آنسون هاینلین، داستانی کامل و جذاب از این معما را به تصویر بکشند که علاوه بر سر و شکل داستانی درست و شخصیت‌پردازی‌های خوب که با بازی فوق‌العاده ایتان هاوک و سارا اسنوک زینت داده شده است، ذهن مخاطب را در دام یک چرخه زمانی و مکانی جذاب گرفتار کنند. دامی که تا ساعت‌ها پس از تماشای فیلم شما را رها نمی‌کند؛ بنابراین چه مشوقی بالاتر از اینکه بتوان ادعا کرد فیلمی توانسته است همه ظرفیت‌های موجود در ایده اولیه خود را به فعل تبدیل کند و در عین حال آن‌قدر پیچیده نباشد که مخاطب را پس بزند، بلکه هر بیننده‌ای از هر قشر را پای خود میخ‌کوب کند و تا انتها بکشاند.


 
معرفی فیلم «از پیش مقدرشده» (Predestination) | معنای زندگی با سفر در زمان

از پیش مقدرشده | Predestination

محصول ۲۰۱۴ آمریکا

کارگردان: مایکل و پیتر اسپیریگ
 
بازیگران:ایتان هاوک، سارا اسنوک، نوح تیلور
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->